lørdag 12. februar 2011

Kofferten er pakket

Så var kofferten pakket, og jeg var klar for min første reise med Hvite busser. Jeg har nettopp begynt å jobbe for Hvite busser, og er veldig spent på hva jeg har i vente. Jeg vet jo at jeg skal med bussen gjennom Sverige og Nord-Tyskland til Berlin, og jeg vet jo at vi skal besøke mange spennende steder underveis. Det er alt det som skjer innimellom som jeg ikke vet noe om. Hvordan er reaksjonene, hvordan oppleves de sterke inntrykkene som venter oss i de tidligere konsentrasjonsleirene Sachsenhausen og Ravensbrück? Alt dette gjenstår å se. Men det som kanskje kommer til å gjøre sterkest inntrykk, blir kanskje å se hvordan elevene som er med på tur kommer til å få det. Jeg skal på tur med Vestby Videregående skole, og jeg er helt sikker på at de er enda mer spent enn meg. De har nok brukt lang tid på å forberede seg på turen.

De har sikkert snakket mye sammen og forberedt seg gjennom å lese bøker og den dokumentasjonen de bl.a. kan finne på nettsidene til Hvite busser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar