fredag 13. mai 2011

Tilbake i Polen!

Endelig var Marianne og jeg tilbake i Polen igjen! Jeg trodde ikke jeg skulle bli så fornøyd med å komme tilbake hit, egentlig. Men menneskene, stedene, gjestfriheten og attpåtil været gjorde gjensynet godt!

Denne turen til Polen skal være en tur der jeg skal gå hotellene nærmere i sømmene. De hotellene vi skal bruke på våre tematurer til neste år. Jeg skal også benytte anledningen til å prøve ut et par attraksjoner, og ikke minst; få enda bedre tid til å utforske denne utrolig flotte byen, som bare er knappe to timer unna Sandefjord Torp.

Det er mulig jeg var litt forutinntatt overfor det å fly lavpris med WizzAir, for jeg har vel ikke alltid hatt like festlige opplevelser med slike flyselskaper, men dette gikk strålende - fra ende til annen! Ingen sure miner - bare god service og helt i rute.

Nå bor vi på Hotel Kossak, som er et ganske nytt hotell som ligger midt i sentrum. Det er gangavstand til Rynek Glowny (markedsplassen), og der var vi selvfølgelig for å ta inn alle de spennende inntrykkene og den fine atmosfæren. Mens vi sto midt på plassen, kom det en fyr bort til oss og spurte på engelsk om vi var fra Sverige eller Norge? Da han fikk vi at vi var fra Norge, la han ut om hvor lik gamlebyen i Krakow er Gamla Stan i Stockholm, og hvor fine begge byene er...

Vi besøker vår agent Artur Travel, og de har et flott opplegg klart for oss. Vi fikk vite at vi skulle spise typisk polsk i morgen, så i kveld ble vi anbefalt en god sushi-restaurant - og det var den! Før vi spiste rakk vi et par butikker. Prisene her i Polen er helt utrolige! Her får man ekstremt mye for pengene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar